Smoothie bowl

Er is geen betere manier om de dag te beginnen dan met een lekker en gezond ontbijt. Deze next level smoothie in een kom is een leuke afwisseling en een goede vervanger voor als je vaak ontbijt met yoghurt. Bovendien is dit receptje gemakkelijk én snel. Of toch tenminste als je een goede mixer of blender in huis hebt. Deze bowl is ook heel lekker en voedzaam als tussendoortje.

Nodig voor 2 porties smoothie

  • 3 bananen (eventueel bevroren)
  • 300 ml kokosmelk
  • 3 dadels zonder pit
  • Scheutje honing, agave- of esdoornsiroop

In plaats van bananen kan je ook ander fruit zoals frambozen of aardbeien als basisingrediënt gebruiken. Zo krijgt je smoothie bowl een ander kleurtje!

Toppings naar keuze

  • Blauwe bessen
  • Goji bessen
  • Frambozen
  • Banaan schijfjes of ander fruit in stukjes gesneden
  • Kokosrasp- of schilfers
  • Chocolade in fijne stukjes gesneden
  • Pitjes, zaadjes, nootjes
  • Een handje granola

Je kan eindeloos variëren!

Hoe?

  • Doe bovenstaande ingrediënten in de blender en mix totdat het geheel dik en romig is.
  • Schenk het mengsel in een kom.
  • Strooi de toppings die jij lekker vindt eroverheen. Streep de toppings alsof je een regenboog maakt. Enjoy!

2 thoughts on “Smoothie bowl

    1. Hey Gitte, je kan de smoothie perfect maken met andere melk. Als je voor plantaardig kiest, zou ik havermelk aanraden. Koemelk (als je niet intolerant bent) kan natuurlijk ook gewoon!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.